Рынку гoсудaрствeннoй и коммунальной сельхозземли покуда)) не быть. Это плохо?

Прийнятий нaприкінці бeрeзня тa вжe підписaний прeзидeнтoм Зaкoн прo відкриття ринку сільськoгoспoдaрськoї зeмлі, встaнoвлює зaбoрoну нa прoдaж зeмeль дeржaвнoї тa кoмунaльнoї влaснoсті.

Фaктичнo, цим Зaкoнoм прoдoвжeний мoрaтoрій нa відчужeння сільськoгoспoдaрськoї зeмлі к тoвaрнoгo вирoбництвa публічниx фoрм влaснoсті. Цe oзнaчaє, щo ні дeржaвa, ні тeритoріaльні грoмaди нe змoжуть відчужувaти дeржaвну тa кoмунaльну зeмлю зa грoші дo бюджeтів нa кoнкурeнтниx умoвax – зeмeльниx тoргax (aукціoнax).

Тaкий пoлітичний кoмпрoміс пo встaнoвлeнню зaбoрoни був дoсягнутий мaйжe пeрeд фінaльним гoлoсувaнням зa Зaкoн прo ринoк, aджe вeсь чaс в тeксті зaкoнoпрoeкту булa нoрмa, якa дoзвoлялa дeржaві і тeритoріaльним громадам брати звезда на ринку в статусі продавця землі.

Аналізуючи причини появи такої заборони в Законі, прийшов раньше висновку, що питання розпорядження землями було всё законодавчий процес по ринку землі досить політизованим в парламенті і неодобрительно сприймалося суспільством.

Серед іншого, це було спричинено відсутністю в проекті Закону прозорої політики публічної влади в державі відносно такого процесу відчуження земель публічних форм власності, а також історична пам\’ять ганебної практики приватизації ради безцінь промислових та інших державних підприємств, яка відбувалася в 90-х роках минулого століття.

Важко маловыгодный погодитись з таким аргументом як відсутність в Законі прозорої політики публічної влади в державі відносно процесу відчуження земель публічної форми власності, адже билль до другого читання встановлював ей-богу розпорядження держави та територіальних громад не принимая во внимание особливих умов, вимог та запобіжників.

Прийняття в такому вигляді Закону могло призвести накануне серйозних зловживань з боку органів-розпорядників землями публічної форми власності получи стадії формування лотів-ділянок возьми земельні торги та під часы організації та проведення земельних торгів.

Тим самим, довільно і в ручному режимі регулювати кон’юнктуру такого ринку насквозь самостійне визначення розміру лоту-ділянки, стартової ціни та відбору учасників от незрозумілого виконавця таких торгів тощо.

В мою думку, ринок державної та комунальної сільськогосподарської землі має працювати в рамках чіткої та зрозумілої процедури, яку зможе забезпечити прийняття ґрунтовного спеціального Закону насчет ринок земель сільськогосподарського призначення публічних форм власності з нормативною деталізацією умов, вимог, запобіжників та процедур.

Ключові питання відносно подальшої долі публічної сільськогосподарської землі сьогодні стучать приблизно так:

— мораторій в публічну землю назавжди чи бери певний строк?

— буде колись публічний власник повноправним гравцем держи ринку?

— як це може відбутись і если?

Звісно, скасування заборони може бути прийнято парламентом неважный (=маловажный) в далекому майбутньому, шляхом прийняття окремого (спеціального) Закону альбо внесення змін у вже прийнятий, але получи и распишись сьогодні, той ринок, який пропонується відкрити нате базі прийнятого Закону, мало-: неграмотный дає відповіді на вищевказані питання.

Ні после строку, ні по механізму (процедурі). Відносно карт-бланш іноземців, Закон виписав підставу – труд всеукраїнського референдуму, а відносно державної та комунальної землі – механізму дозволу безграмотный передбачено.

Таким чином, заборона встановлена безстроково, а механізм її послаблення чи скасування залежить від політичної волі і спроможності парламентської більшості прийняти такі зміни раньше Закону.

Я не виключаю, що це може відбутись і під время каденції парламенту поточного скликання ще раньше вступу Закону в силу, тобто, по 01 липня 2021 року.

У пирушка же час, в чинному земельному законодавстві залишилися безоплатні способи (підстави) розпорядження правом державної та комунальної власності получи сільськогосподарську землю через приватизацію (безоплатну передачу) в межах визначених норм.

Відносно земель сільськогосподарського призначення, так громадяни України сьогодні мають ей-богу на безоплатну передачу їм у власність земельних ділянок із земель державної нежто комунальної власності в таких розмірах:

— исполнение) ведення фермерського господарства – в розмірі земельної частки (паю), визначеної в целях членів сільськогосподарських підприємств, розташованих нате території сільської, селищної, міської в угоду, де знаходиться фермерське господарство. Середній розмір паю складає приблизно 2,5 га сверху громадянина.

— для ведення особистого селянського господарства – мало-: неграмотный більше 2,0 гектара;

— на ведення садівництва – не більше 0,12 гектара.

Таким чином, поуже давно існують законні способи розпорядження сільськогосподарськими землями публічних форм власності вне ринку. Ні для кого безвыгодный є секретом той факт, що рішення для розпорядження органів державної влади та місцевого самоврядування такими землями є вибірковими і убыстренно супроводжуються корупційними діяннями. Отримати безкоштовну землю можуть лише ті, які змогли достукатися, виходити, випросити или їм просто поталанило.

Читайте как и: Рынок земли в одной картинке. Семь главных новшеств

Користуючись такими нормами, кожному громадянину з земель публічної форми власності може бути надано безоплатно приблизно 5 га сільськогосподарських земель.

Возьми сьогодні, цими нормами скористалися багато громадян, однак, отдаленно не всі і навіть мало-: неграмотный більшість, тому серед причин продовження мораторію получи и распишись розпорядження такими землями ми частенько чуємо голоси людей, які без- встигли отримати безкоштовну землю числом нормі і вважають несправедливим процес продажу, поки всі громадяни без- отримають лімітовану безкоштовну землю.

Втім, це предприимчиво неможливо реалізувати, хоча цілком на деле залишити паралельно існування ринку та безкоштовну приватизацію в межах норм. Питання полягає тільки в реалізації державної політики відносно такої землі. Продавати чи передавати безкоштовно – тригира в чому питання!

Переконаний, що цивілізований спосіб приватизації таких земель учасниками ринку по (по грибы) гроші на конкурентних умовах був би значно кращим рішенням на нашої держави, але с целью цього потрібно напрацювати редакция спеціального Закону з детальним нормативним регулюванням процедур та рішень органів державної влади та місцевого самоврядування.

Кончено материалы автора
Благо Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Комментарии закрыты.