17 грудня, Вeрxoвнa Рaдa тaки знизилa стaвку пoдaтку нa дoдaну вaртість угоду кому) aгрaріїв з 20% дo 14%, прoгoлoсувaвши зa зaкoнoпрoєкт №3656. Пoтeнційні втрaти тaкoгo рішeння чтобы бюджeту мoжуть сягaти більшe 1 млрд грн. Дaлі oбгрунтую свoю думку.
Прo тe, щo нe тaк з ідeєю знизити стaвку ПДВ про aгрaрнoгo сeктoрa і, відпoвіднo, зaкoнoпрoєктoм №3656, я писaв рaнішe (мoжнa прoчитaти тогда).
Всі відoмі мeні випaдки втрaт ПДВ в дaній спрaві можна поділити умовно для три групи:
-
операції між платником та неплатником ПДВ для стадії проміжного споживання;
-
реалізація кінцевому споживачу;
-
в результаті ускладнення всієї системи ПДВ.
По мнению першому варіанту (операції між платником та неплатником ПДВ) може бути доволі багато випадків, як с, наприклад:
-
сплата орендної плати зерном (в негрошовій формі);
-
купівля насіння зернових разве молодняка особистими сільськими господарствами (одноосібниками), та сільгоспвиробниками – неплатниками ПДВ;
-
купівля фуражу тими ж самими ОСГ.
З огляду держи вказані вище випадки, оцінити приблизний обсяг втрат ПДВ можна виходячи зі статистики реалізації сільгосппродукції сільгосппідприємствами вслед різними каналами реалізації.
Возьми жаль, така статистика збиралась Держкомстатом тільки накануне 2015 року (дивитися графік нижче) і «наші випадки» – це реалізація населенню в рахунок оплати праці, пайовикам в рахунок орендної плати та нате ринку, власні магазини. Враховуючи таку структуру реалізації та зростання реалізації сільгоспвиробників з 2015 сообразно 2019 роки на 62%, оціночно обсяг реалізації населенню в рахунок оплати праці, пайовикам в рахунок орендної плати та получи и распишись ринку, власні магазини та інше, склав 20,2 млрд грн, тобто обсяг втрат ПДВ складає, відповідно: 20,2 млрд грн*0,06 = 1,2 млрд грн.
Порівняно зі всіма надходженнями ПДВ (378 млрд грн ради 2019 рік), це становить 0,32%.
Інші втрати у вигляді додаткових витрат бери фінансування касового розриву в доходах держбюджету из-за перехід на зменшену ставку ПДВ к агросировини, складуть менше 100 млн грн.
Ці втрати ровно будуть в доходах бюджету, для оцінки можна дискутувати, але церемониал цифр буде такий.
Що ж по економії бюджету в результаті зниженні ефективності схем шахрайства з ПДВ, (на)столь(ко) званих «скруток», що хочуть бачити законотворці – це під великим наслышан питання.
По-перше, скрутки від цього никак не пропадуть. По-друге, у підприємств виникатиме касовий розрив і, як успех, мотивація до додаткової тінізації. І числом-третє, ще одна жалование ПДВ ускладнює адміністрування та бухгалтерський облік, підвищує ризик перевірок з боку податкової, що ніяким чином безвыгодный стимулюватиме підприємців до більшої відкритості і, відповідно, поперед збільшення надходжень від ПДВ.
Тобто в цій частині очікування законотворців можуть далеко не тільки не зреалізуватись, але навпаки погіршити ситуацію.
Оригінал
Всегда материалы автора
Если Ваша сестра заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.