Технологія для зниження смертності на дорогах
Міністерство транспорту США націлилося на широкомасштабне впровадження технології V2X (Vehicle-to-Everything) з метою зменшення смертності на дорогах країни. Про це повідомляє Bloomberg Citylab.
Програма передбачає облаштування 75% перехресть у США технологією V2X протягом наступних 12 років.
Читайте:В Амстердамі дорожню розмітку замінять малюнком (ФОТО)
V2X (Vehicle-to-Everything) – це бездротова технологія, що дозволяє транспортним засобам обмінюватися інформацією з іншими автомобілями та дорожньою інфраструктурою. Існують дві основні технології для цього:
- DSRC (виділений коротко діапазонний зв’язок)
- C-V2X (сотовий зв’язок)
Читайте:У Німеччині з\’являться безпілотні мікроавтобуси. Їх можна буде викликати за допомогою мобільного додатку
Технологія V2X включає кілька категорій:
- V2V (автомобіль-автомобіль)
- V2P (автомобіль-пішохід)
- V2I (автомобіль-інфраструктура)
Основні переваги впровадження V2X полягають у підвищенні безпеки, управлінні дорожніми заторами та підтримці автономних транспортних засобів.
Читайте:Три вулиці у Варшаві перетворили на двокілометровий парк (ФОТО)
V2X не залежить від сенсорів автомобіля (радарів, камер) і може виявляти загрози за кутами або на великій відстані, що значно покращує реакцію на небезпеки Також технологія може зменшити затори та покращити екологічну ситуацію коштом більш ефективного управління трафіком.
Технологія V2X вже показала свою ефективність у Чехії, де її використовують на перехрестях у місті Брно для пріоритезації екстрених служб.
У цьому місті технологією користуються сотні одиниць громадського транспорту та десятки машин швидкої допомоги. І це відбулося ще у 2018 році.
Уряд Сполучених Штатів так зацікавився цим рішенням, бо станом на минулий рік, кількість смертей на дорогах США перевищила 40 тисяч, що на 24% більше, ніж 10 років тому.
Міністерство транспорту США оголосило національний план впровадження технології V2X як частину стратегії безпеки дорожнього руху.
Для її ефективної роботи майже 70% транспортних засобів мають бути обладнані цією технологією для досягнення значних результатів. Однак широке використання і встановлення йде повільно, а автовиробники та місцева влада не проявляють значної ініціативи. Причина такого відношення у відсутності переваги для кінцевих користувачів.
У серпні міністерство оголосило про заходи для стимулювання установки V2X. Було запущено пілотні програми на суму $20 мільйонів у Г’юстоні, Фініксі та вздовж коридору I-80 в Юті. Ці програми є частиною ширшої ініціативи з фінансування проєктів “підключених вулиць” на суму $200 мільйонів.
Амбітна мета уряду — повне впровадження технології V2X протягом 12 років.
Європейська комісія також поставила перед собою мету досягти нульової кількості смертей на дорогах Європи до 2050 року. Крім того, комісія прагне зменшити кількість смертей і серйозних травм на 50% до 2030 року , що також спонукає їх до заохочення використання V2X.