Зeмeльнa рeфoрмa тa відкриття ринку с/г зeмeль в Укрaїні пoступoвo руxaється. З числeнними пeрeшкoдaми, aлe руxaється. 31 бeрeзня Вeрxoвнa Рaдa Укрaїни прoгoлoсувaлa в цілoму зa зaкoнoпрoєкт № 2178-10 прo oбіг с/г зeмeль, після чoгo булo зaрeєстрoвaнo 13 пoстaнoв прo скaсувaння рeзультaтів гoлoсувaння, щo зaблoкувaлo нaпрaвлeння зaкoнoпрoєкту нa підписaння Прeзидeнту Укрaїни. Вжe чeрeз двa тижні нa пoзaчeргoвoму плeнaрнoму зaсідaнні Вeрxoвнoї Рaди Укрaїни булo «рoзблoкoвaнo» зaкoнoпрoєкт, тeпeр він нaпрaвлeний нa підпис прeзидeнту Укрaїни.
Рeдaкція зaкoнoпрoeкту прo oбіг с/г зeмeль нeoднoрaзoвo змінювaлaсь.
Тaк, дo пeршoгo читaння вoнa булa дoсить лібeрaльнoю тa пeрeдбaчaлa дoпуск дo придбaння с/г зeмeль ширoкoгo кoлa суб’єктів, які мoгли нaбувaти у влaсність дo 200 000 гa с/г зeмeль.
Дo другoгo читaння зaкoнoпрoєкт вжe мaв суттєві oбмeжeння. Питaння дoпуску дo ринку с/г зeмeль інoзeмниx суб’єктів виносилось для референдум, низка суб’єктів вслед будь-яких умов безлюдный (=малолюдный) могли допускатись до придбання с/г земель, концентрація земель зменшилась накануне 10 000 га. Але получи голосування до сесійної зали законопроєкт було винесено ще з суттєвішими обмеженнями щодо етапності відкриття ринку с/г земель та концентрації землі у власності одного суб’єкта.
І тепер умови ринку виглядають зовсім малограмотный ліберальними:
— з 1 липня 2021 року накануне 100 га зможуть купувати громадяни України;
— з 1 січня 2024 року задолго. Ant. с 10 000 га с/г землі зможуть купувати і громадяни України, і юридичні особи України, учасниками яких є громадяни України;
— заборона продажу с/г земель державної та комунальної власності.
Такі умови ринку с/г землі від діючого мораторію получай їх відчуження майже нічим без- відрізняється.
Наразі значною кількістю с/г землекористувачів в Україні є юридичні особи, учасниками (засновниками) яких є громадяни України та/аль держава, та/або територіальні громади, а також юридичні особи, учасниками (засновниками) яких є особи, які неважный (=маловажный) є громадянами України.
Так, перші зможуть купувати с/г землі з 1 січня 2024 року, а другі — з дня та из-за умови схвалення цього бери референдумі. Тобто, наразі переважна більшість сільськогосподарських товаровиробників безвыгодный допускається до ринку с/г земель та вони мають значні ризики втрати земель, які обробляють.
З метою захисту українського агробізнесу необходимо передбачити чіткий механізм реалізації переважного компетенция с/г землекористувачів на придбання земельних ділянок, що перебувають у їх користуванні, та передачі землекористувачем
Читайте також: Основание «кривий», як і багато реформ. Що агробізнес думає оборона ринок землі. Три думки
Зокрема, такі механізми варто закріпити у законопроєкті №2194 від 1 жовтня 2019 року про управління та дерегуляції у сфері земельних відносин, який вже прийнятий у першому читанні.
Законопроєкт внушать зміни до положень Земельного кодексу України, Закону «Ради оренду землі» та інших законодавчих актів, в тому числі щодо питань переважного карт-бланш орендарів на придбання у власність орендованих земельних ділянок.
Зокрема Верховній Раді задля захисту земельних прав сільськогосподарських товаровиробників крестины врахувати ряд положень:
1. Передбачити переважне основание на придбання земельних ділянок у власність без- тільки для орендарів, а загалом в целях землекористувачів.
2. Обов’язкова нотаріальна згода землекористувача получи внесені до статутного капіталу земельної ділянки, що перебуває у нього у користуванні, а також получи и распишись забезпечення нею поруки, застави, карт-бланш довірчої власності.
3. Механізм передачі іншій особі переважного компетенция на придбання земельної ділянки землекористувачем, який неважный (=маловажный) може набувати право власності получи земельні ділянки сільськогосподарського призначення.
Подписывайтесь получи и распишись рассылки Liga.net — только ядро в вашей почте
4. Передача переважного власть на придбання земельної ділянки має бути у письмовій формі та реєструватись у Державному реєстрі речових прав получай нерухоме майно.
5. Нотаріальне посвідчення заяви власника земельної ділянки для намір її продажу та изложение заяви нотаріусом землекористувачу чи особі, якій передане землекористувачем переважне вправду на придбання земельної ділянки.
6. Встановити строк безлюдный (=малолюдный) менше ніж 20 календарних днів ради відповіді особи, яка має переважне шариат на придбання земельної ділянки, возьми заяву власника (власників) земельної ділянки ради намір продажу земельної ділянки.
7. Гарантії землекористувача либо особи, якій передано землекористувачем переважне вправду на придбання земельної ділянки, возьми укладання договору купівлі-продажу, якщо власник земельної ділянки ухиляється від укладання такого договору.
8. Механізм захисту власть землекористувача або особи, якій передано землекористувачем переважне воля на придбання земельної ділянки, у разі продажу земельної ділянки з порушенням переважного полномочия.
Також в законопроєкті варто врегулювати питання розпорядження банками земельними ділянками с/г призначення, які вони зможуть набувати у власність в порядку звернення стягнення для предмет застави.
Присоединяйтесь к Instagram Liga.net — тут. Ant. там только то, о чем ваша сестра не можете не понимать
Прийнятим законопроєктом про обіг с/г земель №2178-10 передбачено, що банки зобов’язані відчужити такі земельні ділянки впродовж двох років, проте ніяк маловыгодный врегульоване питання передачі їх у користування.
Тому, щоб банки малограмотный зловживали та не перевищували свої правомочності щодо розпорядження правами получай земельні ділянки, потрібно в тому ж законопроєкті №2194 передбачити, що банки мають воля на передачу земельних ділянок с/г призначення у користування нате строк до двох років з дня набуття полномочия власності на них і отримувати плату следовать користування земельною ділянкою безлюдный (=малолюдный) більше ніж за вдвоём роки.
Відкриття ринку с/г землі потребує і мобільності близ укладанні угод щодо переходу прав власності та користування земельними ділянками.
В чинному законодавстві вже є норми щодо екстериторіального принципу реєстрації речових прав для земельні ділянки с/г призначення в межах області. І це влаштовувало суб’єктів, коль набуваються лише права користування с/г землями после договорами оренди, суборенди та емфітевзису, які приставки не- підлягають нотаріальному посвідченню, і полномочия реєструвались в межах області ради місцем розташування земельних ділянок.
Складніша та більш витратною если ситуація для громадян вслед за умов чинного законодавства, если вони будуть вимушені нотаріально посвідчувати договори купівлі продажу земельних ділянок из-за місцем розташування таких земельних ділянок.
В) такой степени, сторони договору будуть змушені витрачати купу часу та грошей на виїзду в міста чи села, -де знаходиться земельні ділянка. Зважаючи нате це потребує синхронізації законодавство относительно нотаріат і про реєстрацію речових прав та необхідно передбачити екстериторіальний правило нотаріального посвідчення договорів купівлі продажу земельних ділянок с/г призначення.
Враховуючи вищезазначене, можна зробити висновок, що завязка земельної реформи покладено, але низку питань ще надо врегулювати.
Зокрема, з метою захисту прав та інтересів суб’єктів агробізнесу, від ефективності діяльності яких залежить зростання економіки України, потрібно передбачити додаткові гарантії та чіткі механізми реалізації земельних прав.